fredag 24 april 2009

Will Ferrell vs. Mats Wilander

Will Ferrell ska möta Mats Wilander på tennisbanan. Ja, det är sant. Jag skrattade när jag läste detta, särskilt när Will Ferrell säger i sitt pressmeddelande att han ÄR tennis, men sen blev jag lite ledsen - jag vill ju vara på plats och se spektaklet.

Matchen ska gå av stapeln den 2 maj i Los Angeles och är en välgörenhetstillställning. Aftonbladet rapporterar om detta den 24 april.

Vem är den största fånen?
En fråga är ifall Will Ferrell kan rubba Mats på banan, absolut inte. Men en än mer angelägen fråga är om Mats Wilander kan rubba sin motståndare när det gäller att "showa". Vi vet alla att Mats har en svaghet för något som ligger i gränslandet mellan kultur och komik. Jag tänker självklart på hans poesi- och hans rockkarriärer. För er som missat till exempel dikten om droppen så rekommenderar jag den, det är ett klassiskt ögonblick i svensk historia. 

Nu ska jag inte vara elak mot Mats. Jag älskar tennis och jag spelar själv ofta. Mad Mats framgångar på banan talar för sig självt och är inget annat än imponerande. Och han gjorde det i väldigt ung ålder, han var bara 17 år när han slog igenom på allvar. Vem vet, Mats kanske egentligen ville bli något annat än tennisspelare när han blev stor. Och det kanske är just för att han är en idrottsstjärna som hans dikter framstår som lite löjliga.

Uppdaterat: Och hur gick det då? Aftonbladet skriver om matchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar