tisdag 3 februari 2009

Uutiset vs. Popcirkus

Det nya tv-programmet Popcirkus har fått en ganska dålig start och det första programmet sågs av färre tittare än de finska nyheterna, Uutiset. Jag hoppas verkligen att tittarna hittar till Per "jag kan allt och lite till om pop-kultur" Sinding-Larsen och Kristian "jag har jäkligt svårt att framstå som seriös" Luuk.

Jag antar att ett tv-program normalt får precis så många tittare som de förtjänar, men i ett Sverige där den mesta besökta bloggen är en ung blondin som marknadsför hudvårdsprodukter och mode har pop-kulturen fått stå tillbaks ett tag. Fast å andra sidan kanske det inte är så fräscht med två män som har passerat en viss ålder i livet som snackar populärkultur. Det kanske behövs något annat, hur kompententa dessa herrar än må vara. Kanske skulle SVT tokvärva en viss blondin att leda ett sånt här program istället, inte för att just jag skulle bli lockad av att titta. Men det skulle nog väldigt många andra göra.

I vilket fall som helst så uppmanar jag härmed alla att ge Popcirkus en chans på onsdagar 19.30 i SVT2. Popkulturen måste väl ändå vara viktigare än mode?

2 kommentarer:

  1. Jag älskar Popcirkus! Jag försöker få alla jag känner att titta, det är det mysigaste jag sett i svensk TV på ett bra tag :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att man inte är ensam då. Förhoppningsvis tar sig tittarsiffrorna så småningom.

    SvaraRadera